Undanflykter och ursäkter x1000 - This one is not for you

Hej Kära läsare (ja, för ni existerar faktiskt fortfarande precis som Sälen så förvånat skriver några scrollningar ned).

Förvånat slumpklickade jag mig in på Tomteverkstan och fick se att jag tydligen missat min braiga kompis Sälens födelsedag.

"Hmm..", tänkte Jonas. "Det var ju lite pinsamt att komma på såhär två dagar för sent. Men har idioten inte sin födelsedag inlagt på Facebook så får han fan skylla sig själv".

Jonas förklarar samma kväll för Jonald att det var visst så att Herr Säl fyllde år här om dagen. En upprörd Jonald förklarar för en oförstående Jonas att så kan man ju faktiskt inte bete sig. "Nej, vilken idiot att fylla år så där i början av November" tänkte Jonas men lägger därefter fram sin fantastiska ursäkt: "Det stod inte på Facebook".

Eftersom "Det stod inte på Facebook" är en fantastiskt vattentät och högst vedertagen ursäkt år 2011 så blev jag lite ledsen i ögat när jag upptäckte att det stod minsann visst på Facebook.

Slutsatsen och lärdomen av det här är naturligtvis:






Mark Zuckerberg går medvetet in och cencurerar Sälens födelsedag för Jonas. Det ser man ju på honom. Ondskan själv. Ser ut som en blandning av Nygge och ehh... Jävligt lik Nygge faktiskt.

Men grattis då rå?

Tänkte köra en liten favorit i repris som en födelsedagshyllning i efterskott. En rolig Säl får för sig att jävlas med Nygge:




Avslutar med hur jag antar Sälen kände sig 23.59 den 3 November då han fortfarande inte fått något grattis från Jonas:



Jag åberopar sinneförvirring, alternativt grav glömska + att Mark Zuckerberg verkar gjort allt i sin makt för att sabotera men stort grattis Sälen!

Remember, remember the 3rd of November

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Sälen

Hann svära i en hel vecka över zuckerbergs elakhet

2011-11-11 @ 16:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0