Ett tack riktat mot de (tyvärr) få läsarna

Jag tackar och bockar och niger för de få tomte-eldsjälar som minns verkstans glory days (jag vet inte varför jag tänker på glory hole när jag hör/skriver glory) och alltså fortfarande, dagligen, klickar in sig här för att få sig ett skratt.

Må så vara att det är en rutinmässig slentrian-klick. Jag tar dem också

Ja just det, Jag, Sälen. Det har ju blivit så, jag antar att Jonas fått alzheimers och glömt bloggen för hur skulle det annars gå till för en bloggkompanjon att missa ett grattis i bloggosfären till sin medskribent? va? VA?

Alltså utgår jag från att tomteverkstan from the time being är helt i Sälens kapabla labbar

Så, punkt ett på listan avklarad

Jag vet inte exakt hur länge jag varit här nu, 3 månader? 3 månader cirkus, okej kanske 2.5 mera då då.

Iallafall var Sälen och mimmin hemma i jönet för andra gången på dessa månader, då passade vi på att besöka skogskyrkogården och dess miljarder ljus som var tända, EFTER KLOCKAN 12!!! spöktimme-alert

(det var alltså läskigt på riktigt)

I övrigt fick jag dessa saker (som jag i vissa fall önskade mig och andra fall jag inte önskade mig fullt lika mycket(före jag fick presenten. Dvs. den var behövlig (trr och camme(trr=the real raal)))):
Sammanlagt 1900 i presentkort och pengar
Ett tv-spel
En ny plånbok
Strumpor (jag antar att det var födelsedagspresent iallafall(inte från ngn person över 60 nej, från mimmin))
En bildbok
Verktyg

Sälen? Ägandes Verktyg? Det är som att ge en mobilladdare till en amöba. Vi kommer båda titta på presenten och förbanna att vi har tummen/cellen mitt i handen/sig själv.
På en mer serious note är det nog bra med en hammare om inte annat, det var rätt svårt häromånaden när vi fick använda först en bok och sedan handtaget på en skruvmejsel eftersom hammare saknades

(uppklarning av diss av present avklarad ovan (ps. ja det var en bra present, nu slutar jag skriva om den))

I övrigt är våran landlord lite arg på oss av oförklarliga skäl. Lämnade oss 1.5 a4 lapp skriven, kontentan var typ den här:

"Hej Sälen och mimmin. Vi har haft några trevliga dagar i stockholm. Vad som inte var så trevligt (<-- citat) var att vi fick diska, plocka ur diskmaskin efter er samt att ni inte har ett par hyllor avsatta i kyl och frys för mina grejer. BLA BLA BLA // Sur gubbe.com"

Det roliga med det hela är alltså att han ibland ska komma hem och sova i stockholm (bor i göteborg) för att han åtaganden här.
Nu kom han alltså hem oanmäld, klagar på att vi har disk i diskhon samt i diskmaskinen, inte har hyllor(ja hyllor, 2 stycken tydligen.. av 4) som är rena från mat i kylskåpet till honom.
Summa summarum, han betalar 1/10 av hyran och ska ha halva kylskåpet samt kan dyka upp lite när som helst

Flytt till Handen kan inte ske snabbt nog dvs

Slut på seriös del av inlägg

Till sist tillägnar jag jag detta inlägg till runnaflickan_karriärstjejen_82

// Sälen som tror hon är runt 30 iallafall

Kommentarer
Postat av: TRE (the real elin)

HA HA HA! 30-taggarn här! (Fick senaste idag höra från en elev att jag "inte kan vara en dag över 20"..men whatever.



Skrattade åt: AMÖBAN haha jävulskt bra, och trr (du är också äkta, på ditt fejkade lilla vis).



Gillade: strumppresenten? jag älskar att få strumpor. Obs sant.



Älskade: tillägnandet till världens bästa bloggare/tjej/person/ungdom



Och jag smickrar inte för att jkag vill se mer inlägg utan för att jag vill, ok.



Och sådärja då har jag skrivit en kommentar längre än inlägget.



HEJDÅ!

2011-11-09 @ 00:12:18
URL: http://herregudrunn.blogg.se/
Postat av: Sälen

Hehe.. tre

2011-11-09 @ 10:10:25
Postat av: Mimmi

Alltså, sluta ljug om att jag köpte strumpor till dig!



Din ljugare!

2011-11-09 @ 17:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0