Hamburgertallrik

Är på kurs i huvudstaden. Hotelltristessen botas på ett vad Sälen skulle kalla "Runnskt"-sätt.

Alltså med mat.

Har precis ätit mitt livs godaste hamburgertallrik. Den hette naturligtvis inte "hamburgertallrik" utan något annat fancy schmancy som "choucroute".

Nu tänker säkert Sälen och alla ni andra världsvana och fransktalande nötter att det är ju för fan surkål på franska...

Ni har alldeless rätt. Jag som läste Eine Brucke i skolan googlade helt enkelt franska rätter och surkål är vad jag fick fram. Inte kan ni kräva att jag ska komma ihåg vad en maträtt jag åt för en halvtimme sedan hette?

I vilket fall var den mycket saftig och god. +++++ till den.


/ Jonas

Kommentarer
Postat av: elin

runnskt sätt är ett bra sätt.

2011-03-25 @ 15:26:55
URL: http://herregudrunn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0