3 händelser. 2 Sälar. 1 dag. 0 intressanta saker

För ungefär 1 månad sedan gick jag ner till banken och skulle fixa nytt bankort eftersom jag hade glömt koden till detsamma. Idag skulle det ske igen

Utan att ha använt kortet (kanske 1 gång) hade jag igen glömt bort koden och skjutit upp denna dagens bankärende en tid, men idag tog jag alltså mod till mig och gick ner... med en påhittad story om att jag hade tappat kortet. Från början var det tänkt att jag skulle säga "Jag har tappat mitt kort, kan jag få ett nytt?".
Det blev istället såhär/Händelse 1:

Säl: Tjena, eeeh. Jag skulle behöva ett nytt kort
Kik(kille i kassan): Okej
Säl: Ja jag har tappat mitt kort
Kik: Okej. Knapprar på datorn. Du var inne här för några veckor sen va? Med Mimmin va?
Säl: Ja. Då hade jag glömt koden, nu har jag tappat det. Hehe
Kik: Okej, ja är det okej. Trodde du glömt koden igen, hehe.
Säl: Nee känner hur det borttappade kortet ifråga börjar bränna i fickan
Kik: När tappade du kortet sa du?
Säl: Igår
Kik: Okej, du har inte spärrat det eller?
Säl: Nej.. Jag upptäckte det idag. Jag var ute på stan igår och måste ha tappat det när jag skulle ta ut pengar på ett annat kort. Skull betala.. en grej som ee, jag behövde kontanter
Kik: Okej. Knapprar återigen på datorn. Ser du några köp här som du inte gjort?
Säl: Nej.
Kik: Du är säker på att du inte har kortet på dig? (säger med blicken)
Säl: .....

Händelse 2

Jag gick långsamt hemåt. Jag har blivit en sådandär snabbgångare eftersom mimmin är det, hon går alltid lite snett framför mig. Det kändes konstigt att i sältempo, skamset, lunka hem från banken.

Händelse 3

Jag klippte mig

(Ja det är en efterklippbild, ja jag orkade bara ta 1 bild, ja det är en säl och nomes i bakgrunden)

// Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0