J-Södra!!

Nu vet jag ju inte hur pass många av verkstans läsare som bryr sig den minsta fjärt om fotboll, men om den siffran är låg är ju säkert siffran ännu lägre för hur många som bryr sig den minsta smygare om J-Södra. Jönköpings stolthe... nej.. nej, snarare Jönköpings främsta fotbollslag.

"Södra" vann hur som haver över Bajen idag. Bajen (Hammarby) som det var så hippt att hålla på för bara några år sen åkte alltså ur Sveriges finrum (vad gäller fotboll iallafall) Allsvenskan och idag fick dem alltså pisk av Jönköpings främsta fotbollslag. Det gillade jag faktiskt, gillaknappen på det.

Som avslutning på denna djupa fotbollsanalys kan jag meddela att det var värsta promotionen om "Södra" på stan häromdagen. Man fick en nyckelring eller nåt och det enda som krävdes var att man gav ut namn och sitt kreditkortnummer.
2 gånger ryckte dem jävlarna i mig för en jävla nyckelring, båda gångerna gick samtalet ungefär såhär:

Tjej: Hej vill ni ha (sludder sludder)
Säl: Va?
Tjej: En nyckelring
Säl: Jaha, får jag se på den?
Tjej: Här är de...
Säl: Nej inte J-södra på. För helvete vad äckligt
Tjej: ...

Jag kan tänka mig att medgångssupportra om ni går upp i Allsvenskan "Södra".
Aldrig alltså, som Nygge sa.

// Sälen


Kommentarer
Postat av: linnea

Hmm.. nja... man fick en sån där nyckelring med nummer på som är registrerad hos polisen och som kommer tillbaka till en om man tappat nycklarna (dvs, om någon snäll person lägger dem i närmsta brevlåda) heeelt gratis. Det enda de behövde var ens namn och TELEFONnummer (uppenbarligen).



Go J-södra!

Eller egentligen, go JBK!

2010-05-28 @ 10:57:04
URL: http://fiskliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0