Bor i Barnarp alltså vet jag hur det ligger till

Det har stört mig ganska länge att Lunden betecknas som centrum i Barnarp enligt det oerhört "felfria" Wikipedia.

Idag gick alltså Sälen in och redigerade lite i nämnda dokument och kom fram till att "hmm, är det inte egentligen på Kronheden som allt händer? Det måste ju vara centrum! Tex bor både Nygge och jag där.. samt richie-o"

Jonas ringde alltså och undrade vad jag gjorde. Jag svarade helt enkelt "Då sitter jag vid datorn i Barnarps centrum"

// En lätt uttråkad Säl

2 timmar senare går jag in för att betrakta min skapelse. Den hade redan blivit ändrad, men egentligen bara förkortad. Bla hade följande stycke strykts:

"Ortens lokala skola (Barnarpsskolan) med klasser från 1 till 6 ligger i Odensjö och hit får barn bosatta i Lunden åka buss eftersom avståndet till skolan är hisnande 2.5 kilometer. Historier säger att samtidigt som det [[första spadtaget]] togs för skolan, ringde klockorna in Andra Världskriget. Det enda som är säkert är att skolan byggdes 1939."

..och ersatts med:

"Ortens lokala skola (Barnarpsskolan, byggd 1939) med klasser från 1 till 6 ligger i Odensjö."

Det som är det ännu märkligare är att det är ingen mindre än min och Jonas lärare från SF/Fantasy-kursen som har gått in och mekat i wikipediadokumentet.
Världen är i sanning liten

// Sälen igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0