Nördigt nördigt, men härligt härligt

Vaknade idag upp utan att ha huvudvärk. Jäääs! Sälen tar alla små segrar han kan

För länge sedan spelade Sälen ett spel, ett textbaserat spel kallat Utopia, som han från och till har spelat sen han gick i 6an. Utopia är ett spel där man har en egen provins där man ska hjälpa sina kompisar som ligger i samma land och ska attackera och frodas bland andra likasinnade.
Som kuriosa kan jag avslöja att det var jag och en till som spelade det här när vi gick i 6an. Från där gick vi skilda fast ändå liknande vägar. Jag är försteskribent på en blogg, han ska snart hålla tal för FN.

Iallafall var det jag ville komma fram till att jag la ner det för att jag inte orkade ställa klockan mitt i natten för att gå upp och attackera folk (om ni klickade på länken ovan så förstår ni vad jag menar). 
Nu valde Jonas dock att åka bort till Turkiet en vecka och lämnade mig in charge för hans konto på olika spelsidor. Ett av dem är ett spel kallat Travian som är typ exakt som Utopia. 

....

Givetvis kunde inte Sälen hålla sig från att skapa ett eget Travian-konto och alltså sitter jag nu här och väntar på att få bygga ut mina järnfyndigheter. Jävla Jonas



// Sälen


Kommentarer
Postat av: linnea

jag var tuff, jag spelade settlers

2010-04-29 @ 23:55:27
URL: http://fiskliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0