Veckans absolut märkligaste

Jag tar historien från den punkt där jag tror historien har sin början

Sälen ligger och mekar med datorn (läs: drar ut elsladden samt sparka på den) när det plingar på dörren. Sälen öppnar dörren och där står en söt blond tjej med nån pärm och en tröja det står viasat på.

Säl: Ööh, Hej?
Tjej: Hej, jag kommer från viasat
Säl: Ööh, Hej.
Tjej: Vi gör nån...(här pratar hon extremt fort)... och jag undrar om jag kan få komma in och titta på din tv.
Säl: Haha, Nä
Tjej: Jag ska inte sälja nåt om du tror det
Säl: Nej, nää
Tjej: Jag vill bara titta vad ni har för nåt
Säl: Hehe, nee
TJej: Du kanske inte vet vad ni har
Säl: Hehe, Nej

Slam sa dörren och för att vara försiktig låste jag även densamma.

Tjejen går vidare på gatan och jag ser att hon pratar läääänge med granne Svensson utan att få komma in där heller. Eftersom ingen annan är hemma på gatan försvinner hon snart i horisonten.

Det går 3 minuter sen kör en van upp på gatan, Fordonet vänder i vändzonen och ställer sig mitt i gatan samtidigt som en liten filur med gul väst och ännu en pärm (aha! intrigen tätnar) hoppar ur passagerarsätet.
Den lilla filuren går med tydlig målsättning fram till familjen Svenssons hus (vi talar om 20 meter här) och väl framme vid dörren höjer han handen för att knacka alternativt ringa på. DÅ (märk väl mina stora bokstäver) upptäcker/ser han något som gör att han ändrar sig mitt i knackningen alternativt ringa-på-ningen.
Han nästan småspringer tillbaka till vanen och den kör omedelbart iväg och försvinner utom sikte.

Följdaktligen undrar jag:

Vafan var det som hände egentligen? Finns det någon Dupin bland läsarna?

// Sälen


Kommentarer
Postat av: nicole

moha. dom knackade här också.

2009-09-24 @ 19:26:28
URL: http://nicoliis.blogg.se/
Postat av: Stefan

Är familjen Svensson ägare av hagelbössa alternativt rottweiler?

2009-09-24 @ 21:31:16
Postat av: Ralle

Helt klart blev han avskräckt av dom 2 labbradorerna:) och gangster Tommy med sina tatueringar:)

2009-09-25 @ 08:06:46
Postat av: tommöö

haha helt crazy det där, men jag gick runt naken så det var nog därför han sprang =)

2009-09-25 @ 10:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0