Sammanfattning av Pokrandet

Neeeej säger majoriteten då. Skit på er säger jag då

Pokrandet inleddes med någon ståuppkomikers framträdande. Jag minns inte riktigt vad han hette men han hette något på M i förnamn och ägde en komikerklubb i stockholm. Ralle och Jonas sa Mårten Andersson, jag sa kanske. Nu säger jag Nej, så såg han inte ut.

Iallafall:
Man började med 15k marker och 25/50 blinds, hur gott är inte det? Sjukt gott är svaret och till råga på allt fick jag några bra starthänder nästan direkt.
Tyvärr vann jag inte med ngn av dem och efter 1.5h spel och under första pausen gick jag upp till Ralle (som givetvis stod vid en pokerautomat och spelade) och ungefär såhär gnällde jag:
"Fyfan, jag har inte vunnit en pott under 1.5 timmes spel. Jag har haft bra händer men floppen, turnen eller rivern har äcklat sönder mitt liv. Jag har bara 8k kvar så snart kommer jag upp och spelar på automaterna också"
varpå Ralle svarade
"Nej kom igen nu, du är ju tex 10 ggr bättre än Jonas på poker, det kommer gå bra nu!"

Och mycket riktigt så kunde inte oflytet hålla i sig utan nu lyckades även jag börja träffa floppar. Jag fick tom. AA på handen, tyvärr var jag short så var tvungen att 3beta all in pre och min granne sa senare att han vek JJ. Trist, men han var trevlig och lika gammal som mig så han snackade jag en del med och jag var inte alltför ledsen över hans fold. Jag hade nog tvärtom gjort likadant. Och hade troligen åkte ut mot floppad J om han hade synat.

Nu fick jag lite självförtroende och eftersom alla spelade konstigt som fan så lyckades jag värdebeta rätt och checka ner när jag kände att värdet var marginellt för en bet. Således växte stacken upp till ca 15k igen. Och just när jag började få grepp om bordet bryts det och jag reseatas trist nog.

På det nya bordet blev jag hånad för att jag tidigare hade erkänt att jag kvalat in. Villigt erkände jag att jag sög live som givetvis hela bordet tog som spel för gallerian när dem såg hur jag spelade.
Fortfarande med 15k i marker degar en shortie in (det här shortien var ej tjej, och hon spelade poker. En kombination som gör henne fruktansvärt het) och jag synar på på knappen med A8 då jag satte henne på anytwo Tyvärr hade hon 66 och ledde preflop, en kille säger "jag hade 62", och floppen kommer T62 vilket givetvis dödar min hand.
Nu när klockan har gått över 02.00 och det snart är dags att pausa spelet för att fortsätta dagen efter får jag 66 med en stack på 12k, med 600/300 blinds med 50 i ante höjer jag 2.1k varpå knappen instahäller in 20 tusingmarker på bordet. Jag steker 10 sekunder, koller att average stack var runt 28k och om jag foldade skulle jag ha under 10k kvar, jag deklarerar då för bordet:

"Okej jag tar ett coin då, du har AK. All in"

Mycket riktigt har han AK och potten ligger på ca 27k. Chansen att vinna är 50/50 i detta läget

Flop 789 , såja hinner jag tänka  80% chans att vinna har jag på floppen
Turn 9 , Äh vafan det vet inte bra tänker jag   75% chans att vinna med ett kort kvar!
"Ingen 7 eller 8" säger jag
River A

Moloken och lite tiltad reser jag mig upp och går därifrån. Om A eller K måste komma kan det inte göra det på floppen? Varför ge mig hopp och sen krossa hoppet på rivern? Trist värre
Men givetvis var det kul som fan. Poker är kul online, men Poker live är nöten.

Träffade f.ö. min likagammalsomjaggrannesomvekJJmotminaAA dagen efter. Jag undrade om han var kvar i turneringen och han svarade sjukt hest:

"Aaa, jag hade 16.5k inför idag. Men jag försov mig och när jag kom ner till pokern hade jag 1.5k kvar. Hehe, dålig tajming"
"Hehe" svarade

// Sälen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0