Incest, inavel och sånt trevligt...

Igår hälsades det på hos mormor. Mitt i en diskussion med Jonna säger hon "Jaaahaaa, bla bla "något gammalt efternamn", men då är ju vi släkt. Då är ni ju släkt Jonas!"

Här hinner jag tänka hundra tankar om inavel och barn med lazy eyes och sex tår. Ett och annat Skilda Världar-avsnitt spelas också upp i mitt huvud.

Moster Rebecca sitter och skrattar och tycker att det hela är väldans kul medans jag och Jonna ger varandra lite smått oroliga panikblickar.

Nu löste det sig dock. Det var jättelångt bak, jättelångt bort och inte ens blod inblandat. Någon ingift-skiljd grej. Not blood related alltså.

"Yeees!" tänkte jag! Inavel är ju aldrig skoj. Ni ser ju exemplet Sälen. Så illa det kan gå. 

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Sälen

Skoj att ni redan ska ha barn

2009-11-16 @ 13:47:44
Postat av: Camme

Grattis. va kul! Jonny?

2009-11-16 @ 18:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0