Utmaningen

UTMANINGEN, 5 dagar kvar!

Sälen började kvällen mkt bra trots tidigt bortfall ur 500 turren, men sen gick det sådär och han slutar dagen på mer än Jonas-plusset. Tyvärr visar det sig att Sälen gjort fel i räkenskaperna på cirka 900:- och istället för +1376 idag hittar han bara lillplusset.

Då går det rykten om att Sälen ska hjälpa Jompa med matte-delen på högskoleprovet imorgon kväll. Får passa på att varna; Sälen har svårigheter med addition. / Jonas

Kvällen:

Jonas +100
Sälen +500ish

Sälen ligger f.n. 4201 kronor bakom Jonas i jakten på segern. Det kommer bli riktigt tufft..

ps(då hade både Sälen och Jonas inköp i turneringar som kostade 695:-)

(Här blir Jonas tvungen att kapa igen och tala om att inköpen var totalt 715:-, mattegeniet Sälen briljerar inte direkt)
/ Jonas

Här kapar Sälen tillbaka, det tidigare räknefelet har bara gjorts i sparat dokument på bloggen, alltså inte i Sälens egna dokument som finns sparat på skrivbordet. Den senare räknefelet berodde på att 97 gånger av 100 spelar vi midnattsmötet där raken är 30kr istället för 500 turrens 50kr, ett simpelt vanefel dvs. Hur mkt hade du på högskoleprovet Jonas? // BitterSälen

Kapnings-VM.... Jag kommer inte ihåg riktigt, runt 1.3 tror jag, 0.1 mindre än dig har jag för mig. Men då vill jag påpeka att mitt usla resultat påverkades av att jag var en gymnasiepojk och att jag bara gjort det en gång. Vet inte riktigt vart den här kapningen leder då jag erkännt att du hade bättre än mig så kapningen är härmed över. / Jonas

// Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0