Multitasking

Mina kvällar brukar gå i multitaskandets tecken. Jag har börjat fundera på om jag har någon bokstavskombination för jag klarar inte av att vara ensam och bara göra en sak samtidigt.

En vanlig sen kväll/natt kan se ut som följer:

Datorn igång med minst 5 fönster upp i webbläsaren. På externa skärmen är det troligtvis en serie pausad. På datorn är det antagligen några pokerbord uppe. I handen har jag en diskborste och ur högtalarna strömmar musik. Tv:n står på. Det ligger 2 uppslagna böcker på sängen. En roman och en kursbok. Antagligen ligger det också ett skissblock någonstans där jag försöker kladda lite i (dock utan framgång).

Jag rör mig alltså mellan sängen, datorn, och diskbänken i hopp om att finna en aktivitet som jag är tillfreds med. Ibland händer det, ibland händer det inte...


UTMANINGEN, 6 dagar kvar!

Sälen höll på att komma ifatt i utmaningen då jag bara hittade lillplus. Men sen tänkte jag att sömn är överskattat och då hittade jag AA och så var Sälen efter igen.

Kvällen:

Jonas +1200ish
Sälen +1600ish

/ Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0