Sälen slår ett slag

Helt utan vidare research och bara i upprördhetens tecken skrivs det här inlägget:

Det har kommit till min kännedom att folk inte gillar Sälens vis att alltid skriva dem istället för de/dom. Då vill jag bara upplysa vederbörande att "dom" inte ens existerar mer än i talspråk. Detta slår jag fast

detta inlägg kan ju stoppa upp sig själv i internets gigantiska röv. Dom är aldrig okej att använda:

Men en viss verkstad skulle däremot skrivit "Dem känner mig" och här får jag lite kväljningar. Det är så fel att man nästan får lite spasmer. Slutsats: Kan man inte använda dem och de skriv istället "dom" eftersom försöket att låta duktig och beläst snarare får en motsatt effekt."

Duktig och beläst, jo jag tackar!

// Sälen som känner att det här ämnet har fått en punkt och aldrig kommer nämnas igen..

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha, måste säga att jag känner mig hedrad över att min kommentar fick vara med på tomteverkstan! Så från och med nu kommer du alltså skriva "de känner mig"? För den här diskussionen kommer aldrig att finna ett slut så länge Sebastian inte kan lära sig hur man använder de och dem.

2009-07-15 @ 15:32:18
Postat av: Sälen

Mia.. Vem fan är Sebastian?

2009-07-15 @ 16:19:36
Postat av: Mia

Sälen, Bibbe, Bubban, Bibbeboo, Sälboo, Rasken, Sebastian. Take your pick :)

2009-07-16 @ 00:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0