Bejublad comeback... eller?..

Nu när den ständigt uppåtgående kurvan gällande besökare började stagnera kände vi att det var dags att ta till drastiska metoder. Inte nog med att "försteskribenten" (källa okänd.. eller?) levererar ett fantastiskt nytt inslag i "En Säl på vift", vi bestämde oss dessutom för att skicka ut vår utrikeskorrespondent på ytterligare ett uppdrag. Kan ju inte bli annat en succé. För att göra det lite mer spännande än sist så tyckte vi att det lät som en bra idé att skicka vår icke spansktalande korre till en storstad i Mexiko, närmare bestämt Guadalajara (lycka till med att stava de på fyllan)

/ Jonas,  som publicerar en utlovad presentation via telepati...

¡Hola!

Då har man än en gång fått det ärofyllda uppdraget att utrikeskorrespondera. Denna gång som sagt från Guadalajara, Mexiko. Så här för att inleda det hela känner jag att en kort presentation av staden kan vara lämplig.

Fakta:
 - Sjuuukt stor stad i Mexiko

Mer viktig information:
 - Mexiko är den riktiga Coronans hemvist (riktiga är minst lite bättre än den de exporterar)
 - Tequila är precis som äkta champagne nåt som bara tillverkas i en liten region, i den regionen ligger Guadalajara
 - Det kommer antagligen aldrig vara under 30 grader under dagarna under mina 5 månader här

Hit har jag alltså nu tagit mig efter ca 25 timmars plågsamt resande. Har inte hunnit uppleva särskilt mycket ännu då jag landade för endast 3 timmar sedan, men jag har redan kunnat konstatera att deras engelskakunskaper är minst sagt bristfälliga. Detta i kombination med mina nästintill obefintliga spanskakunskaper kan bli riktigt bra och leda till många intressanta situationer tror jag.

Hittills har jag dock redan hunnit använda en av väldigt få fraser jag kan på klockren spanska - Una cerveza grande, por favor - med önskat resultat och det är ju lovande...

Imorgon väntar ett idogt bostadsletande med spanskaparlören nära till hands, men updates lär med största sannolikhet dugga betydligt tätare än senast det begav sig

Lechones tan largos  ("so long suckers" direkt översatt med babelfish)

// Ville the Corre, Guadalajara, MX

Kommentarer
Postat av: Gurra

Att du redan hunnit ge dig av ville. Trodde man skulle hinna säga hej innan man fick säga hej då igen. Hultsfred blev lite av både och med andra ord. Hoppas på många inlägg från dig Wet!

2009-07-31 @ 10:52:41
Postat av: Jeans

De va på tiden....

2009-07-31 @ 11:16:30
Postat av: Sälen

Spännande shit

2009-07-31 @ 11:22:01
Postat av: emma b

Hur säger man "svininfluensa" på spanska då?

2009-07-31 @ 13:42:04
URL: http://emmafb.blogg.se/
Postat av: Jönsson

Jag är lite besviken att du dissade way out west bara för att åka till Mexico...

2009-07-31 @ 16:19:22
Postat av: Ville

gurra: ja här går de undan, finns ingen tid o spilla inte

emma: hade tänkt undvika de så lika bra o inte ta reda på... eller?

jönsson: jo men när plikten kallar du vet.. skickar verkstan ut en på uppdrag kan man ju inte säga nej..

2009-08-01 @ 08:59:58
Postat av: emma b

Lycka till hörru.

2009-08-02 @ 13:48:59
URL: http://emmafb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0