Visa ord

Igår tjatade Jonas om det sjukt goa med citat, och särskilt gillade han blödiga citat.

"To have a person in your heart is the first step to have your heart broken" Random poet

Jag har ett citat som passar in på mitt liv

"Jag spelar på allt för att göra det mer spännande" Camme

Jag måste gå in och kapa inlägget lite här. Det som inte framkommer är att citatet av "Random poet" i själva verket är av Sälen. Ett hån mot liknande citat, men ändå: upphovsman Sälen. Därmed inte sagt att Cammes ord här ovanför är otroligt sanna.
Kapar tillbaka, det som inte framgår av Jonas sakliga framställning om mitt citat är att han levde i totalt omedvetande om jag hade skrivit citatet eller inte. Ända tills jag proklamerade det finger som jag hade haft i spelet dvs. Vilket bara visar att alla blödiga citat kan klumpas ihop till ett stort garnnystan där man inte vet om garnet består av ett enda långt snöre eller av massa småtrådar från var som helst.

Ett "riktigt" citat:

"Blessed are the hearts that can bend; they shall never be broken."
- Albert Camus

// // Sälen igen

/ Jonas

// Sälen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket hån, "random poet"?



för övrigt passar citatet som passar dig även mig ypperligt. allt e så jävla grått annars.

2009-01-28 @ 17:41:17
Postat av: Hjalle

då glömde jag skriva namn?

2009-01-28 @ 17:41:59
Postat av: Anonym

Camus säger detta apropå "bend it like beckham"



Tomte

2009-01-28 @ 18:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0