Tomteverkstan värvar!!

Här följer en intevju med verkstans första nyförvärv någonsin, Ville! Han ska hålla oss underhållna under våren med rapporter och reflektioner från landet på andra sidan atlanten.

Sälen säger:

Hej hej Ville, Tomteverkstans blivande Usa-korrespondent

Viktor säger:

Hej

Sälen säger:

Av tusentals sökande var du alltså den som drog knappnålen i halmhögen och skickades iväg till Usa

Sälen säger:

Vad kommer du tillföra tomteverkstan?

Jonas säger:

höhö

Viktor säger:

jag hoppas kunna ge en verklighetstrogen uppfattning om hur livet verkligen är i detta intressanta land. jag hoppas dessutom kunna tillföra en annan syn på vissa saker som redan idag återfinns i denna blogg, till exempel matkultur, jonas vikt m.m.

Jonas säger:

Hur har din första tid i det stora landet i väster sett ut?

Viktor säger:

Första tiden har varit lite tråkig faktiskt, det är kallt och ganska blåsigt, och det är mycket så kallat pappersarbete som måste fixas. det är dessutom nästan bara internationella studenter här då övriga inte har kommit tillbaka från julfirandet än.. Men det har också funnits ljusglimtar, som att handla på wal-mart, slippa laga mat, träffa roliga människor och konstatera att allt e stort här..

Sälen säger:

Skulle du säga stort som i träffa Veronica Wagner-stort? eller stort som i Jonas-stor?

Viktor säger:

hmm.. det får nog bli Jonas-stor då, även om det begreppet kanske måste omprövas efter en tid här..

Jonas säger:

Har du sett Obama än?

Viktor säger:

Nej han har inte synts till på gatorna i Wichita, Kansas ännu

Sälen säger:

Okok, Vi ska inte bli långrandiga med dåliga frågor (för helvete jonas?) men jag tror många undrar vem Ville är?
Viktor säger:
haha.. ok, jo jag är en man/pojk på 21 som är född och uppvuxen i Barnarp, men har genom skola hamnat i USA för studier. Främsta intresse är att härifrån följa Pools väg mot ligaguldet.

Jonas säger:

Och så undrar jag om du sett lejonet eller fågelskrämman eller Dorothy... För det var fan i Kansas eller? Trollkarlen från Oz alltså
Viktor säger:
hmm.. nej trollkarlen från oz utspelar sig i oz?

Jonas säger:

men Dorothy är väl från Kansas

Jonas säger:

och du får fan rapportera direkt om det kommer nån tornado

Viktor säger:

haha.. de e möjligt att hon var.. o de ska va sjukt mycke tornados här sägs det, men mest på hösten..

Viktor säger:

lovar att komma med liveupdates om det skulle inträffa dock..

Jonas säger:

bra bra

Jonas säger:

vart tog Säl vägen?

Viktor säger:

lagar mat

Sälen säger:

Ursäkta min fråvaro men jag dunkade mitt huvud i väggen litegrann

Sälen säger:

Till sist vill vi bara tacka dig Ville och önska dig lycka till här på verkstan. Hoppas du trivs

Jonas säger:

hälsa Dorothy

Viktor säger:

ja, tack så mycket för förtroendet och jag ser fram emot en härlig vår i verkstans regi!

Ville

//  Sälen
/  Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0