Så nära men ändå så långt bort

Där satt jag i min ensamhet i bilen och kände mig ganska allmänt likgiltig inför det mesta. Då plötsligt hände det som alla bilförare någon gång drömmer om. Lastbilen framför bromsar in och ska svänga och min blick möter den smutsiga registreringsskylten. "Står det XXX?" tänker jag. "Ja jävlar i min lilla låda, det står XXX som registreringsnummer!"

I ungefär 5 sekunder kändes mitt liv som om det hade en mening. Tills jag till min förskräckelse upptäckte det där jävla K:et. Det stod XKX. Besvikelsen har ännu inte lagt sig. Jag funderar på att panikäta en pizza eller något annat som livar upp. Jävla K.

(Och jag är väl medveten om att vissa kombinationer inte får användas men man kan ju få drömma)

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Pusen

du var inte ensam, du pratade ju med mig!!!!

2009-01-19 @ 18:29:48
Postat av: Anonym

Kan ju meddela att du aldrig lär se XXX...Inte på en svensk bil iaf. Vägverket spärrar vissa kombinationer, som t.ex. kuk...Tråkigt säger jag

2009-01-19 @ 19:51:23
Postat av: Jönsson

Fan det är ju bra om man läser igenom hela inlägget innan man kommenterar.. doh

2009-01-19 @ 19:52:56
Postat av: Jönsson

Okej, tredje gången gillt. Jag som skrivit de två senaste kommentarerna... Skyller på Stockholmsluften som gör mig snurrig

2009-01-19 @ 19:54:13
Postat av: Jörgen

Den här bloggen tar verkligen upp de små viktiga bitarna i livet.

2009-01-19 @ 20:51:17
Postat av: emma b

Det här var nog det roligaste jag läst på länge. Skrattade högt. HÖGT.

2009-01-21 @ 10:42:28
URL: http://emmafb.blogg.se/
Postat av: Jonas

Det var roligt också, för en stund. Men sen var det väldigt oroligt.

2009-01-21 @ 12:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0