Hundvakt

För att slippa inlägg i stil med detta där Fejk-Jonas tittar fram så ska jag idag nämna några ord om hundpromenader. Detta inlägg kan också tolkas som att jag inte har något annat vettigt att skriva och vill undvika att plugga.

Jag släpade mig i vilket fall ut på en långpromenad med Joppe idag. En promenad med Joppe innebär inte att man håller i kopplet och går. Jag skulle mer likna det vid att Joppe är ute och går med mig.

Saker man måste tänka på under dessa promenader:

* Hindra Joppe från att göra utfall mot lastbilar.

* Ser man en annan hund så vänd (detta beror mestadels på att jag vill slippa prata med andra idiotiska hundägare).

* När promenaden närmas sig sitt slut så tittar Joppe upp och verkar mena att "nu jävlar springer vi sista biten ner för backen och biter i kopplet för jag vet var vi bor och jag är riktigt stolt över denna kunskap".

Och det kanske viktigaste:

* Se för fan till att hunden bajsar när ingen ser! Vi vill nämligen undvika att plocka upp.



/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Sälen

amatörpsykologiskt utlåtande: Finns Joppe på riktigt eller är han Jonas alter ego?

2009-01-20 @ 13:15:35
Postat av: tosse

Hundar e skit jobbiga när man har ansvar för dom och as goa och roliga när man inte har ansvar över dom?

2009-01-20 @ 13:38:07
URL: http://www.toss.bloggagratis.se
Postat av: Jonas

Ganska skönt att ha som ligga i soff-kamrat också

2009-01-20 @ 14:45:13
Postat av: Stefan

För att han ligger å juckar på dig eller?

2009-01-20 @ 17:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0