Derby Day

Så var det detta med innebandy igen. Jag ska försöka att inte bli alltför seriös men ibland kan det inte hjälpas.

För att citer Nicholas Anelka: "What is Floorball?"

För några år sedan tänkte jag likadant även om jag naturligtvis visste vad det var för sport. Eller "sport" som jag då ansåg det vara, och kanske hade jag rätt i det när man såg Barnarps IF harva runt i Div 5. Men från Palatset och Div 5 har Barnarp rest sig och är nu ett topplag på väg upp i Div 2.

Att ta sig bort till Palatset och titta på match såg jag som en tjänst till de kompisar jag hade i laget och det är just en av de kompisarna som jag tänkte hylla lite extra i det här inlägget. Jag har inte jätteinsyn i Barnarps IF innebandy men vad jag insett under några år är att Barnarp inte hade varit där de är nu om det inte vore för Gustaf Berg. Han är inte ensam om att ha klarat vandringen och det finns säkert många fler att hylla men han är stöttepelaren i en förening som annars troligen ändå varit ett härligt gäng, men ett härligt gäng i en lägre division. Gustaf fixar sponsorer, coachar diverse lag och kanske viktigast av allt så ger han lagets poängkung Nygge en rejäl och välbehövlig utskällning om dagen.



Gurra (t.v) på den tiden då han fortfarande tillbringade sina helgnätter under familjen Wikstrands sybord. (Bilden har jag fått av någon någon gång, oklar på när och av vem.)

Ikväll är det derbydags. Hoppas att ni har möjlighet att ta er till Norrahammars Sportcenter för att se;

Barnarps IF - Huskvarna IK, Matchstart 20.00

Läs mer om publikarrangemang HÄR

"Spänt bröst, rakad Pung
Gustaf Berg är våran kung"


/ Jonas


Kommentarer
Postat av: Tommöö

jag känner gurra, och de, de e nice

2009-01-23 @ 08:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0