Vem fan är den där Oscar?

"Söndagskväll-Schmöndagskväll" sitter jag och mumlar för mig själv. Ikväll tydligen lite mer speciell söndagskväll än annars. Det är nämligen Oscarsgala. Tydligen jävla häftigt. Hypat så in i.

Kommer troligtvis vara uppe när skiten börjar på riktigt men jag ser inte vari underhållningen ligger. Kollat en stund nu men tänker bara "Hmm... Röda mattan skulle nog funka fint som duk på mitt pokerbord."

Det är inte ens skoj att betta på... Heath Ledger har 1.04 i odds att vinna Best Actor in Supporting Role.

Det är roligt det där med Heath Ledger. Man får nämligen inte snacka skit om honom. Jag tycker också att han är en grym skådis och hans biroll i The Dark Knight gjorde mer eller mindre filmen, men jag tycker också att det är roligt att säga till folk (läs mestadels kvinnor + Pusen) att han är en sjukt jävla överskattad nolla!

Bara för att se reaktionerna liksom.

Oftast har jag fått ett "Men han är ju den bästa skådespelaren som funnits" och "Bla bla bla, han hade det så svårt och var en lidande konstnär" till motargument. Det betyder oftast bara att "Han är så snygg och jag vill ligga med honom lika mycket som med Johnny Depp".

Kanske är det bara för att jag är avundsjuk? Kanske är det bara för att jag också velat ligga med Heath Ledger? Troligtvis är det bara för att jag är trött på att folk blir så sjukt meddragna i "hypen" kring en kändis som egentligen inte tillfört något till världen förutom den skräpkultur som ju de flesta filmer är. Yta alltså. Kom igen när ni gjort något meningsfullt. Därmed inte sagt att jag inte uppskattar Heaths ibland strålande insatser eller att jag också konsumerar skräpkultur i mängder. Jag tycker bara att det är skoj att röra om lite hos folk.

Så därför säger jag: Heath Ledger är en tomte som bara får en Oscar inatt bara för att han råkade lyckas undkomma den här pissvärlden.

Så. Någon som blev upprörd?

/ Jonas


Kommentarer
Postat av: Affe

Affe instämmer.....

2009-02-23 @ 02:14:48
URL: http://stefanochaffe.blogg.se/
Postat av: mattias

mattias instämmer. cesar romero är jokern

2009-02-23 @ 09:06:56
Postat av: Stefan

Instämmer nog med att han fick den för att han råkade äta nån tablett för mkt. Hade han inte gjort det så hade väl som vanligt vinnaren blivit någon som varit med i ytterligare en rulle i mängden som för vanligt folk är helt obegriplig. Typ spelar bohemsk präst i en lågbudgetfilm inspelad i ukraina där filmen består av fem st dialoger, som dessutom är på ett språk som ingen normal människa använder. Så om det krävs att skådespelaren skall dö för att man ska få en Oscar för en grymt bra film som den stoa massan gillar så får väl det vara så. Men jag kan då iaf inte säga att jag under det senaste året sett en film med en bättre skådespelarprestation än Herr Joker.

2009-02-23 @ 12:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0