Mullighetens uppkomst?

Använder du ofta ordet "mulligare" för att beskriva något bra? Jag blev svårt chockad

"
Jag längtar redan tills nästa idrottsgala, fast det vore ju mulligare om jag kunde ta mig opp på scenen då.. Drömma kan man jue.. Jag menar.. jag har ju ett VM i höst.. ;-)
"

// En chockad Säl

Virre svarade 4 februari 2009: Du menar att du aldrig i ditt liv har hört " åh det vore mulligt!"
Då är jag gryyyyyymt chockad i så fall.. vilken planet bor du på ... ler..


Jag har aldrig hört ordet mulligt användas på det sättet utanför min kompiskrets, därav den chockade Sälen.

Men har nu fått reda på att uttrycket "mulligt" förekommer också i Stockholm även om jag kommer hävda att vi började använda ordet först..


// Sälen


Virre svarade 5 februari 2009: hahahhaha det kan du ju hävda.. men loooool!!! Har använt det hela livet.. så jag fattar inte riktigt.. höhö


Vafan Mulltien? Vi har väl hållt på med det i 10 år eller nåt eller? Hur fan kan stockholmarna vara före? Svara!!!

// Sälen


Kommentarer
Postat av: Mulltien

Men vafaaaaan. Vi har använt mulligt och mulligare i hela våra liv boo..sätt honan på plats nu cheek

2009-02-05 @ 14:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0