Angående onödiga köp, alternativt; den som har mest prylar när den dör vinner

Det såddes ett frö i mitt medvetande för några månader sedan när jag upptäckte jag att inte fick plats med datorn i min nyinköpta väska. Vad göra? Köpa ny väska? Använda datorväskan?

Såklart valde jag det enda naturliga valet: Att köpa en mindre dator.

Jag ansåg för en stund att man troligtvis inte kunde överleva i den här världen utan en ytterst liten dator. Såhär i efterhand så kan jag se vissa småfel i mitt resonemang. Trots allt skulle jag nog överlevt och kanske, kanske skulle jag köpt en ny väska istället.



Jajaja, men ni ser ju hur liten den är eller? Vem kan motstå? Nu planeras för nästa onödiga prylinköp... Har ni tips om vad man måste ha? Helst dyr skit. Förslag mottages tacksamt i kommentarer.

Konsumtionssamhället - Jonas, 117-0

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: tosse

Köp en hjärna. Den skulle ju vara helt onödig för dej, för du skulle aldrig använda den.

Ganska dyr också helt säkert..

2009-02-17 @ 00:13:42
URL: http://www.toss.bloggagratis.se
Postat av: Stefan

Kul med en marknadsförare som blir lurad av just marknadsföring.

2009-02-17 @ 02:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0