Manchester England, England

Ett minne från forntiden som Sälen har är att denna strof (rubriken) kunde höras from time to time när Sälen växte upp. Först för ca 6 månader sen fattade han vad det egentligen kom ifrån

Detta klippet VILL jag mer än NÅGOT annat klipp som jag lagt upp att ni ska kolla på. Det är från musikalen Hair, och det är slutscenen på densamma.
Jag hade luggit i 1.5 timme och tyckt filmen varit relativt dålig, men efter slutet är det numera en film som jag vill att alla andra ska se och helst tycka är lika bra som jag tycker. Camme vi ska iallafall kolla på den nån dag!

Snabb sammafattning.
En kille (Berger) har bytt plats i några minuter med en annan kille (Bukowski) (som tränas för att skickas till Vietnam) på en militärbas i Usa... Detta så Bukowski kan träffa en tjej i några minuter innan han skeppas iväg, men givetvis är det i det ögonblicket alla på militärbasen ska skeppas iväg till Nam.
Och Bukowski försöker hinna fram till Berger som marcherar mot en säker död..

Fantastiskt. Mitt hjärta skulle göra dubbelvolter om iallafall 1 person lyckas kolla hela klippet, och då menar jag inte trycka igång det och sen skita i att titta. Dubbelvolter I tell you

// Sälen


Kommentarer
Postat av: linnea

Den är ju en klassiker! Erkänn att du grät, lite grann iallafall

2010-01-03 @ 18:38:15
URL: http://www.metrobloggen.se/fiskbloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0