Jonas och Farbror Polis

Bakgrundsfakta: Jonas bils mittersta ljuddämpare gav upp och han fick därför låna Jonnas Saab av modellen 9k för att kunna ta mig till fotbollsträningen. Tydligen var det något som hängde ner under bilen på väg till hultsfredsfestivalen. Dumt att ignorera det kan tyckas såhär i efterhand.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

03.29 i tisdags morse står jag med Saab 9k utanför ett lager. Iförd luva och sittandes i en knarkarbil ser jag troligtvis väldigt skum ut.

En bil kommer in på parkeringen, åker ett varv och stannar snett framför mig. När dörren öppnas ser jag att det är en polisbil. Utanför min bildörr står en farbror och ger en "veva ner rutan"-manande blick. Jag, som är en ytterst laglydig medborgare fattar genast galoppen och öppnar för farbrorn.

Farbror Polis (Mycket aggressivt): Jaha, du är morgonpigg du...?
Jonas: Ehh, hmm, jo, eller nej. Inte direkt.
Farbror Polis (Fortfarande mycket aggressivt): Vad har du för dig här?
Jonas: Ehh...
Farbror Polis:...
Jonas: Jag ska hämta min flickvän från jobbet.
Farbror Polis (Som verkar ha genomskådat Jonas lögner och antar att han är en random knarkare/inbrottstjuv som hänger utanför ett lager i hopp om rikedom/halvrökta fimpar): Jaha... Jobbar hon såhär sent? Eller tidigt? Eller?
Jonas: Jobbat över tror jag...
Farbror Polis (Som nu verkar tro på Jonas original-story och plötsligt blir ytterst vänlig): Höhöhö, det blir fina pengar det du!
Jonas: Ja, det tror jag nog...

Samtidigt anländer Jonna och undrar vad jag ställt till med.

Farbror Polis: Ja men då får du ha en fortsatt trevligt natt. Kör lugnt.

Jonas (Väntar på en high five eller knoge men får nöja sig med att slippa polisbrutalitet)

10 meter efter start kör polisbilen om oss i uppskattningsvis alldelles för hög fart.

Det var berättelsen om när Jonas träffade en Polis det. Poliser som troligtvis har högre IQ än genomsnittet...

/ Jonas (som undrar hur jävla lågt genomsnitts-IQ är i Sverige)


Kommentarer
Postat av: Sälen

Eftersom jag redan hört historien ger jag avslutningen på inlägget 10 av 10. Hehe

2009-08-19 @ 13:40:42
Postat av: Andy

Hahaha, sluta fälla upp luvan på hoodien din slyngel... Har sett Josef på pizzerian stirra elakt på dig när du kommer in med den på :P... Rolig historia dock!

2009-08-19 @ 15:25:09
Postat av: Andy

Hahaha, sluta fälla upp luvan på hoodien din slyngel... Har sett Josef på pizzerian stirra elakt på dig när du kommer in med den på :P... Rolig historia dock!

2009-08-19 @ 15:25:35
Postat av: Jocke

haha ghangsta Jonas

2009-08-20 @ 10:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0