En Säl på vift, i Sydney såklart

Resultat blir som följer:

8 poäng
Tosse

6 poäng
Pusen
Ralle och Camme

Rätt gissningar på 3 poäng.. och därmed 3 poäng
mia
tess och prutte
jonas
jonna
jönson som har fullt upp med flytten
Linnea

Stort grattis till Tosse som fick 8 poäng. "Jag klarade det på byggnaden av svensken. Trodde många fler skulle kunna det"

Okej förklaring av ledtrådar

10 poäng:
Åkte alltså söderut (Syd) och man utbrast "Nej va fint" (Ney) Syd+Ney

8 poäng:
En byggnad i vår stad, Operahuset såklart.. Fylld av européer? Ja, det är ju staden. Större under har skett? Ja precis, under. Down under, Australien

6 poäng:
Fängslande natur? check (unik kanske är mer rätt ord men vafan) Fängslande historia? Tjo skickas massa dömda brottslingar hit för att starta kolonin i Sydney så är nog fängslande rätt ord.

3 poäng:
"..hittar jag inte där under..." Down under referens igen. Ej huvudstad i landet? Berra kan? Canberra? Vidare då, en real Joker är härifrån. Ja från Australien asså, har för mig Heath Ledger (ni vet Jokern från nyinspelning av Batman). En bild på en Aubergine (ett namn som delas av Australiens ursprungsbefolkning). Akta er för att krascha-referensen syftar såklart på Lost, där planet som kraschar avgår från Sydney.

Puh, där har ni det. Alla som inte gissade rätt denna omgång får 1 poäng var. Ny poängställning är som följer alltså:

9 poäng
Stefan
Tosse
Pusen

7 poäng
Ralle och Camme

6 poäng
Mia
Jönsson
Jonas

4 poäng
Nygge
Albinho
Hjalle
Ville
Tess och Prutte
Linnea

2 Poäng
Alla andra

Bra spel alla, synd att vissa inte var med och spelade denna uppspeedade säl på vift (hölls på bara 2 dagar). Dock är det 3 tävlingar kvar. Lycka till, nu får Jonas blogga en vecka själv. Så var med på superkass uppdatering

// Sälen

Kommentarer
Postat av: gudrunn

fråga. är inte operahuset gjort av en dansk

2009-08-31 @ 09:24:10
Postat av: jönsson

inte är det en svensk som gjort det iaf! Men plattorna på taket är från sverige! Jag kräver minst en extrapoäng!

2009-08-31 @ 10:58:21
Postat av: Stefan

Jag som är ärligheten själv måste påpeka att jag, pga flytt, inte ens var med och gissade den här omgången så frågan är om jag ska få nån poäng alls. Men efter att ha kollat på tävlingen i efterhand så hade jag klarat den på åtta poäng. Så nåt poäng är jag kanske värd ändå :P

2009-09-02 @ 01:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0