Däckbytet del 1 (inget däckbyte)

Jag vet knappt var jag ska börja om detta redan episka däckbyte, men i min värld började det ungefär såhär:

Klockan 10-10.30 ringer Jonas Sälen på mobilen, Sälen vägrar svara och eftersom han har ljudlös på är det mycket lättare att ignonera signalerna. 
Under tiden är bror Säl hemma och installerar Sälens nya hd-box och han svarar givetvis när det ringer på hemtelefonen.

BS: Jonas är i telefon
S: Jag veet, säg att jag sover
BS: Nej nu får du gå upp
S: Men åååååh

Jonas kommer en halvtimme senare bort och hämtar upp Sälen och efter att ha lekt lite med ett lodjur (Jonas återkommer med enskild berättelse) bär det av till Jonas farmor som i sitt garage har storat Jonas sommardäck under vintern. Tyvärr har inte Jonas koll på vilket garage som är hans farmors:

J: Vilket garage är farmors? Sticker i sin garagenyckel i olka garage på ren chans
S: Jag vet in..
Surkärring: Vad håller ni på med vid mitt garage?? Extreeemt gnällig kärringröst
J: Ja eee, jag letar efter min farmors garage
SurKärring: Ta reda på vilket garage du ska in i innan du är där och rotar
J: Jaa

Jonas ringer och frågar högt och tydligt farmor Jonas vilket garage han ska in i och passar samtidigt på att berätta (i lika hög och klar röst) om surkärringen som hade lagt näsan i blöt. "Om vi var ute för att stjäla nåt i garagen hade vi ju knappast varit här mitt på dagen eller?"

Med dem orden begav vi oss till Jonas för göra vårt hederliga dagsarbete

fortsättning följer...

// Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0