Teorier blir till fakta

Sälen framförde igår två teorier om vad som hände under matchen. Här kommer den sanna versionen. Den är mest lik Sälens andra teori.

Under de första 20 minuterna funkar den nya backlinjen utmärkt. Motståndarna får lite halvlägen men vi har de vassaste chanserna.

Då inträffar incidenten.

Ett "halvfriläge" uppstår och spelaren petar bollen förbi mig men jag får ut händerna och stöter bollen till hörna samtidigt som spelaren faller över mig. Helt klart först på bollen tänker jag "fan vad gött, jag räddade ett friläge". Då kommer signalen. Domaren (som förövrigt dömt ett antal straffar mot oss tidigare i år) står och pekar på straffpunkten. Sedan går han fram och plockar upp ett gult kort. Det tilldelas mig.

Nu blir Jonas en aning upprörd. Följande samtal utspelar sig mellan Jonas och Herr Domare:

J (skrikande): Men för helvete. Jag är ju på bollen din jävla idiot!
D: Tyst!
J: Så jävla dåligt!
D (springandes mot Jonas): Tyst sa jag!
J: Klockrent på bollen, är du blind? Så jävla dåligt!!!
D: Inte sådana ord!
J (en halvmeter från domarens ansikte): Så HIMLANS dåligt!

Straff och mål.

Efter straffen skriker jag lite på linjedomaren. Frågar om han inte såg att jag var på bollen. Jo, svarar han och skrattar åt mig.

Där brister det för Jonas som sin vana trogen sparkar sönder stolpen och efter det sparkas resservbollen iväg. Det uppskattas inte av Herr Domare som tilldelar Jonas sitt andra gula kort.

(Det ska dock tilläggas att det är aningen tuffare att bli utvisad som målvakt då man får slänga av sig handskar och tröja i frustration på planen.)

/ Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0