Update från VXU

Eftersom Sälen (Wibbe) redan försöker hitta ursäkter för att komma ifrån skolan så tänkte jag sammanfatta veckan i Växjö:

Ny kurs, International Marketing, läser just nu en otroligt intressant vetenskaplig artikel som behandlar entry-strategier hos multinationella japanska företag. Vi snackar om otroligt intressanta saker som transaktionskostnader och Bargaining Power Strategies.

Campus börjar vakna till liv och det är folk överallt. Som vissa av er vet så hatar jag folk. Folk är i allmänhet erfterblivna och korkade. Men det ser ganska trevligt ut med lite folk på campus. Igår fick jag inte mindre än 4 gratis Fanta B´good då dem står och slänger Fanta i huvudet på folk. Det är bra marknadsföring mina damer och herrar. Sen kan man ju diskutera om Fanta kanske måste ge bort produkter gratis eftersom ingen vill ha dem. De smakar som kolsyrad multivitamin-juice.

Resultat från två omtentor kom idag. Satte båda. 3 dagars pluggande krävdes. Jag har utnämnt mig själv till akademiskt geni. Fast då kanske jag borde klarat dem på första försöket eller?

Nu ska jag försöka powernappa, blev bara 4 timmars sömn inatt.

Stay tuned för Martin Nilssons åsikter angående vad som händer i Manchester City. Tonight. Som sagt. Stay tuned.

/ Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0