Att "ladda ner"

Eftersom jag och många av tomteverkstans läsare är uppväxta med Internet så ter det sig ganska naturligt för oss att tillbinga en del av vår tid med att ladda ner musik, filmer och spel. Jag har försökt lära mina föräldrar hur man "laddar ner" utan någon direkt framgång. Jag har försökt i hur många år som helst. Varken Napster, Direct Connect eller Torrents har lyckats penetrera deras skyddande "men det verkar svårt och farligt"-murar.

Idag har jag inte direkt överdrivet mycket att göra och min hund har tröttnat på att umgås med mig så jag tänkte tipsa om lite sköna torrent-trackers för alla er som inte upptäckt fördelen med snabba torrents. Alla är medlems-trackers vilket innebär att du måste bli medlem och sedan ladda upp en viss procent av det du laddar ner så att hjulet fortsätter att snurra.

www.powerbits.org - Mkt av det mesta

www.swebits.org - Svenskt

www.piratebits.org - Mkt svenska releaser

www.thepokerbay.org - Poker i massor

Kom också ihåg att man inte får ladda ner upphovsrättskyddat material. Då kan man få smisk. Inte trevligt upphetsande smisk, utan riktigt otrevligt smisk. Sälen kan säkert informera er om de juridiska bitarna.

/ Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0