Ska ej tappa bort, ska ej tappa bort.

Medan jag läser om Jonas tomterier i Växjö har jag själv varit ute och otomtat mig i jönköping idag. Lite mer precist i området runt a6, mer exakt inne i a6.

Sälen råkade ju (som bekant) slarva bort 2 mobiler inom 1 vecka och har sedan dess varit mobil-lös. (Fast inte egentligen, det är simkortet som har saknat)
Sälen gillar att dra ut på saker så det är först nu efter 1 månad som han fick för sig att hämta ut ett nytt simkort. (Det är inte heller helt sant för jag var uppe och ville ha ett nytt för några dagar sen, men fick då beskedet att jag var tvungen att legitimera mig. Då jag den dagen inte planerat att färdas utomlands fick jag åka hem tomhänt.)

Iallafall så fixade jag även ny mobil. Det gick till ungefär såhär:

Sälen: Ralle! Vilken mobil ska jag ha?
Ralle: Denna skulle jag ta
Sälen: Ok



Färgen på den bestämdes snabbt, jag ångrade mig givetvis efter en nanosekund men vågade inte säga till om ändring när han hade hämtat lådan och allt.
Men det är en aaaaaaaaas-sjyst mobil asså. Den har ett livslångt batteri bla, även ett trådlöst simkort. Jag lovar. Hur jag vet detta? Tja jag antar att så är fallet eftersom hur jag än försöker så får jag inte upp baksidan och kan därmed inte sätta i varken simkort eller vanligt batteri.
Värsta grymma fett coola mobben asså, ey len!

// Sälen

Kommentarer
Postat av: Jonas

Haha... inte planerat att färdas utomlands. Dags att skaffa körkort eller iaf ID-kort?

2008-10-24 @ 16:25:57
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0