Gå fort, traska kraftfullt, promenera i rask takt - Neeeej, Power Walk heter det visst!

Idag hände något sinnesjukt. Jag motionerade och höll mig undan från all skräpmat på en söndag! Förstår ni bedriften? Det är inte friskt.

Löpning efter lunch och promenad med hund och vän på kvällen. Vännens namn är Pusen. Pusen har pratat i veckor om något som han kallar "Power Walking".

Själva konceptet är alltså att man ska ut och gå. Fast med "power". Kraftfullt. Jag har ingenting emot att folk går runt och går kraftfullt men jag sätter mig emot att man ska kalla det för Power Walking. Allt som görs är att man går i rask takt. Det behövs inget engelskt uttryck. 

Dessutom tror jag att det är förbjudet för män att "Power Walka". Därför tittade jag mig lite över axeln när jag var ute. Tänk om man blivit påkommen? Pinsamt. Tur att det var mörkt.

Övrig som kan vara värt att nämna är att det delades ut priser på gårdagens avslutningsfest, mer om det i morgon.

Priser:

Sälen 0
Jonas 2

/ Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0