Fika och utövning av "sporten" biljard

Jag har länge varit avundsjuk på Sälens matinlägg så tänkte att nu jävlar ska jag ta en bild på mat. Jag var och fikade på cafét som drivs med hjälp av mentalt handikappade som jag nämnt i något tidigare inlägg.


Blåbärspaj.

I kassan fick jag frågan om jag ville ha den varm. Det tog mig ungefär 37 sekunder att fundera ut att jag nog allt ville ha den kall. Tjejen i kassan, som var en av de mentalt handikappade, såg ut att tänka: "Men för fan, bestäm dig! Mongo!"

 
 
Det här är trots vad man kan tro inte en av de arbetande på cafét. Det är bara Patrik som njuter av sås.

Så till biljarden. Vissa kallar det för sport. Jag vill kalla det för "sport". Det sänds ju trots allt på Eurosport så någon likhet med sport måste den ju ha.

För er som aldrig spelat så går det ut på följande:  Två personer petar ner bollar i hål med hjälp av  långa pinnar. Tillslut är det en svart boll kvar. När man petat ner den i fel hål skriker man "Faaan" och sen har man förlorat matchen.



3-0 förlorade jag med. Hade ledningen i samtliga matcher men jävlar vad svårt det ska vara att hitta hålet ibland!

/ Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0