The beautiful game

Sälens version:

Sälen tränade fotboll idag. Han var inte mycket vaken och ramlade och slog sig mest hela tiden.

Jonas tränade fotboll idag. Han stog mest still som sig bör med den kroppshyddan.

Sälen kunde ha dött efter 45 min eller nåt, han ramlar på bollen eller om han blir fälld eller nåt men in i väggen flyger han. Handlöst och med huvet före såg det ut för en sekund som om Jonas skulle bli ensambloggare.
Nu blev det istället så att Sälen lyckas tackla väggen med axeln och istället har jätte jätteont i den, samt lite nackspärr.

När jag låg på golvet lite omtumlad är det enda jag hör Jonas råa kalla skratt. "haha, lets check out rullstolsmodeller" typ.
Vissa människor saknar empati. Jonas är en sådan.


Jonas version:

Visst tränade vi fotboll idag. Så långt är min version den samma.

Vi kom först i samma lag men förklarade för Mr. Tränar-Johnny att så kunde det inte vara. Målet med inomhusträning är ju att håna varandras uselhet. Sälens lag började bra men gjorde mest mål när Sälen satt på bänken. När han väl var inne så ramlade och snubblade runt.

Jonas var rena väggen och förutom några av Mr Albino-Klufts avslut så räddades det mesta. Alla närvarande kunde se hur Sälen tröttnade på sin egen oförmåga att göra bra ifrån sig. Detta resulterade i att Sälen började filma i var och varannan närkamp.

Så till "nära döden upplevelsen": Sälen kommer springande på Jonas högerkant och Jonas står nonchalant lutad mot stolpen och tänker "det här kommer gå åt helvete".

Sälen får kroppkontakt med backen och väljer då att snubbla in i väggen. Axeln träffar väggen samtidigt som huvudet och Sälens ansiktsuttryck i den sekunden gör att Jonas inte kan hålla tillbaka skrattet.

Jag får tillägga att jag innerst inne var lite orolig för Sälens välbefinnande och jag kan intyga att han har ett litet litet blåmärke på axeln.


// Sälen & Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0