Såja

Ni kanske har märkt att helgen har bestått av Sälens pinsamma försök till att skriva inlägg bara för att publicera ett inlägg. Lite som att passa på att bajsa bara för att man plötsligt fått tillgång till en toalett. Det blir aldrig lyckat. Blogginlägg och bajsning ska ske under välplanerade former.

I helgen spelades det fotboll. Av någon konstig anledning så har Sälen inte nämnt att han gjorde mål (två?)  (Jag gjorde 1 mål och 3 ass samt fixade 2 straffar varav en missades. Folk på läktaren hade hörts säga att "det spritter i labbarna på Sälen".. slut på kapningen // Sälen) och spelade fram till några. Första gången jag har sett en liten gnutta blygsamhet i hans taniga kropp. Den enda matchen värd att nämna var väl 2-2 matchen mot Råslätt som senare spelade final. Resten var skit.

I övrigt bestod helgen i fylla och på söndagen blev jag av någon anledning sjuk. Ont i huvudet och slö. Ville spy. Kom från ingenstans när jag vaknade i en jävla soffa i söndags. Pizza och fotboll hjälpte dock en aning. Men att man alltid ska bli sjuk på söndagar. Någon borde gå till botten med det här!


Lördagens aktiviteter bestod i att försöka få Hjalmar att lära sig det rätta sättet att säga "såja" när någonting bra händer och "Näääeeeeäää" när något inte så bra händer.


För lektionerna stod tomteverkstans allt-i-allo-expert Tosse som förövrig vann fyrsiffrigt på BJ och  jag var inte ens avundsjuk för då kunde han betala tillbaks sin skuld till mig. Då uppskattas andras lycka. Aldrig annars.


Kvällens "Rutten människa som inte borde lura fulla människor på pengar" blev Pusen som lurade på mig hans jobbjulklapp som jag glatt köpte för för dyra pengar. Grisen i säcken. Eller fotbadsalt i paketet. Nu ska jag använda det imorgon bara för sakens skull. 

En annan dum sak som gjordes runt halv tre-snåret var att köpa groggvirke till efterfesten av korvgubbar. 10 33cl fanta-aktiga läskeblask var vi ute efter och det lyckades tillslut.

Det här inlägget påbörjades för två timmar sedan men ett finalbord i poker ställde till det lite. Hade chans på 25k men kom bara 5a. AK svek mot KJ. Men ändå lite klirr i studentkassan.

/ Jonas


Kommentarer
Postat av: Hjalmar

bra bild på mig där...

2008-12-23 @ 01:32:49
URL: http://www.hjalmar.bloggagratis.se
Postat av: Sälen

Kan inte förstå varför inte kebberull-låten inte funkar fööör

2008-12-23 @ 01:49:00
Postat av: Jonas

Ja, Kebberulllåten kommer bli en succe om vi lyckas få in den på en datormaskin.

2008-12-23 @ 03:18:30
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: Jonas

Och Sälen... Varför får jag aldrig klonka ett finalbord för? AK mot KJ? Vad händer i världen?

2008-12-23 @ 03:23:03
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: Hjalmar

Vi ska klonka soender hela unibet när vi lirar turre! Sa vi hos Tosse om sex timmar förresten? Troooooligt.

2008-12-23 @ 03:45:30
URL: http://www.hjalmar.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0