Stand-up

Nu: Matlagning

Sen:
 

Bege mig till staden och se på stand-up. Kristoffer Appelquist heter mannen som ska ses. Det är sjukt att skåningar kan vara så roliga. I landskapet med mest efterblivna människor (har inga siffror som backar upp teorin, men vafan, alla vet ju) finns också Sveriges roligaste människor.

Appelquists stand-up är åt det lite mer sjuka hållet. Inte så mycket samhällskritisk bitterfitta alá Betnér utan mer "jag är sjuk i huvudet och tänker förklara lite om det under den närmsta timmen"-stand-up. Med andra ord ungefär min typ av humor.

Jag såg honom på universitetet i våras och han kommer faktiskt inte riktigt till sin rätt i alla manusuppstyrda tv-produktioner där ni kanske har stött på honom. Se honom live!

Det här är ganska roligt dock:



Han har förövrigt en blogg som är helt gudomligt rolig. Läs den HÄR!

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Stefan

Äpplet here we cooooooooome!!

2008-12-08 @ 17:50:16
Postat av: Martin Nilsson

haha nee när han kör standup är det såklart inte efter manus.



ska forsätta läsa ikapp nu...

2008-12-10 @ 23:54:37
Postat av: Jonas

Du vet ju så väl vad jag menar. En typisk Martin Nilsson-kommentar. Då har han skrivit manus själv och det finns väldigt stort utrymme för ändringar och improvisation!

2008-12-11 @ 09:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0