Sagt om Sälen

Under juldagarna när man träffar vänner och släkt som man annars inte träffar på hela året brukar det vara den vanliga uppdateringen av liv som frågas om och återges. Min story är som bekant inget föräldrar är stolta över:
"Jaha bor hemma, inget körkort? men hur gick det med utbildningen? jaha hoppat av ja, så vad gör du nu? spelar poker jaha, dobbleri och vadslagning för din del. UNGJÄVEL" 
Så låter det på ett ungefär, blev tom kallad proffesionell slacker av en jämnårig. Ingen pardon eller nåd, ingen sympati med en Säl struggling to make it.

Ikväll pratade mamma med mig, det lät såhär på en höft:
"Hur tänker du egentligen?"
"Hur tÄÄnker jag egentligen lilla mamma?"
""Varför säger du så? har du inga planer"
Haar jag inga planer?"
"Har du det"
"Har jag inte det?
"Sluta ställa motfrågor hela tiden! Sitt inte bara där och spela poker"
"Hehe"
"Tänker du bo här hemma med mig hela livet eller hur tänker du?"
"Ne jag vet inte"
"Planerar du ingenting? ska du inte söka utbildningar som du gjorde förra året? vad säger dina kompisar egentligen?"
"jag vet inte"
"planerar du ingenting, låter du bara dagarna flyta förbi?"
"LÅÅÅter jag bara dagarna flyta förbi?"
"lägg av nu, hur tänker du?"
"Jag vet inte, tar det dag för dag tror jag mest"
"Jag vill bara inte att du ska bli en vagabond, en sån där tattare"

Mammor gillar att tjata på oss yngre förmågor helt enkelt, helt utan grunder dessutom..

> Rudeseal has left the tournament in 1st place, winning €548.70
> Rudeseal has left the tournament in 1st place, winning $127.82
Inte undra på att Jonas backade rakt ut idag, härligt.

Måste klämma in det här lite snabbt, sagt om en kompis semi-tjej (alltså inte ihop):

Humm humm skulle jag inte ta före någon gris i världen om så alla grisar hade hiv

// En Slackig Säl som anser "Jag bloggar, därför finns jag"


Kommentarer
Postat av: Camme

Och du skäms inte ens, hehe

2008-12-29 @ 10:46:36
URL: http://cammomill.blogg.se/
Postat av: Ralle

ohhh vilken turdator jag har som du lånar..;)

Ska vi åka iväg och köpa dig en egen imon kanske?

2008-12-29 @ 10:48:24
URL: http://cammomill.blogg.se/
Postat av: Hjalmar

"Humm humm skulle jag inte ta före någon gris i världen om så alla grisar hade hiv"



Undrar vem som kom på nåt så genialt... ; )

2008-12-29 @ 14:47:43
URL: http://www.hjalmar.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0