God Jul telefonboken

Det här har nämnts i diverse andra bloggar men är inte ett dugg mindre störande för det. Fenomenet som ska behandlas verkar vara något slags modernt julkort. Det går ut på att man skriver en sjukt opersonlig julhälsning i mobiltelefonens sms-funktion och sänder ut till halva sin telefonbok. Det har plingat konstant hela förmiddagen. Ni menar säkert väl. Ni är bara mindre begåvade än det sms-skickande snittet. Era föräldrar kanske är syskon? Vad vet jag, vad vet jag.

Så det är inte det att jag inte orkar skriva tillbaka. Jag bojkottar bara svar i hopp om att ni nästa år skickar ett personligt julkort med silvrigt glitter och gulliga tomtar på. Då jävlar ska ni få se på ett snyggt julkort till svar.

/ Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0