Gratulationer undanbedes

Även om det är en stor dag för mig så vill jag att ni håller tillbaka med gratulationerna och hyllningarna. Jag är som vilken annan människa som helst. Eller i vilket fall som vilken  av oss 10% övermänniskor som helst. Jag är nämligen vänsterhänt. Idag är det vänsterhäntas dag.

Till skillnad från er smått efterblivna högerhänta så tvingas jag leva i en värld där man ständigt blir diskriminerad och får anpassa sig till den svåra världen som ni högerhänta har skapat. Ni är normen. Vi får glida med och klara oss bäst vi vill. Det finns dock en som gör något åt saken. En som vill göra livet lättare för oss. Tråkigt nog är det en animerad figur.



Vänsterhänta som är värda att omnämnas (Idel övermänniskor):

Leonardo Da Vinci
Brad Pitt (enbart för att Hampus tänder enormt på denne man)
Albert Einstein
Jimi Hendrix
Wolfgang Amadeus Mozart
Pablo Picasso
Jonas Danielsen
Gud (Motbevisa mig!)
Mahatma Gandhi
Franz Kafka
Bill Gates
Brain i Turtles (Har iofs inga händer, men jag gör ett antagande så gott som något)

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Sten Koll

Du glömde Selma Lagerlöf

2008-08-13 @ 17:17:33
Postat av: Jonas

Jag valde att nämna 12 personer. Vem skulle jag ta bort av dessa 12 för att ersätta med Selma tycker du? Nee, just det Mr. Koll

2008-08-13 @ 17:42:36
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: Sten Koll

Jag undrar vad du har åstadkommit i livet, jonas. Kan du inte berättar det för oss?

2008-08-13 @ 20:21:55
Postat av: Sälen

Kul att du väljer att hylla vänsterhänta när enda skälet till att ni vänsterhänta inte klarade av att onna med högern som vi andra så framgångsrikt klarade. Det är inget att hylla Jonas. Skärp dig



Fan det blev inte så bra hånat som jag trodde. tomte

2008-08-13 @ 21:45:50
Postat av: Jonas

Vad trött jag blir... Jag är en potentiell världskändis och det vet ni. Sluta sabba mitt självförtroende, hade ni inte hånat mig så hade jag redan varit på toppen. Tomtar

2008-08-13 @ 21:59:29
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: gayjonas

http://www.aftonbladet.se/karleksex/article3079900.ab

2008-08-14 @ 10:49:00
Postat av: Jonas

Det var inte roligt... Se nu! Trofan inte jag kan bli nåt stort när alla bara hånar. Jag är ämnad för storhet men nu trycker ner mig gång på gång.

2008-08-14 @ 13:48:51
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0