Diverse

1a Aug idag. Det innebär vanligtvis att det är dagen som mamma fyller år. Så även i år. Grattis mamma! Skillnaden i år är att min bror och hans sambo och deras kärleksbarn (kan man säga så om sambos barn eller är det en term för ett barn som gjordes utanför ett förhållande med en 3e part?) är i Kungshamn så firandet skjuts upp någon vecka. Skamfyllt har jag tänkt att då behöver jag inte ha någon present tills idag, in fact har jag inte gjort något som helst som skulle kunna uppfattas som födelsedagsfirning. Kanske borde hitta på något iallafall...

On another topic hade vår trognaste läsare(nu då Martin Nilsson är på kärlekssemester med Jompa på "mallis") ett tips om brasilianska ligen (insider-tips?) om att Gremio skulle vinna borta till 3.0 och att deadline var om 5 min klockan 23 igår typ. Sälen litade blint och satte 300 på Gremio. Mkt riktigt hade Sälen 900 extra på kontot på morgonen. Tackar vi för Dejanov.

Jonas sitter i detta nu och hetsläser inför om-tentamen. Han klagar på tråkigheten hos konkurrenslagen, kanske han borde ta en paus och lira lite poker eller nåt. Kan ju inte bara plugga menar jag på. Han gillar f.ö. att verka hurtig och skriva på msn när jag går upp: "Nu har jag varit på biblioteket i 3 timmar, vad har du gjort?". Anser att det inte är något att skryta med att man måste slita sig upp tidigt för att plugga till en tenta som man missat en gång. Men kanske har vi olika views på saker och ting trots att vi huserar på samma blogg.

//Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0