Ett hejdå! Ett farväl! Ett vi syns kanske inte igen skrivet av // säl

Detta är allså det absolut sista inlägget på tomteverkstan, det är ett tårfyllt adjö till vad som en gång beskrevs som den starkast lysande bloggen som någonsin skapats av däggdjur från olika grenar i djurriket.
 
Nu när jag skrivit det här och inser magnituden av det, känner jag nästan ett styng av blöthet i ögat. Det har varit en otroligt härlig resa och ni alla som följt med förtjänar att hyllas (vilket ni också kommer göras längre neeeeeeeeeeeeed)
 
Först och främst klicka på denna länk. Jag vet att ni förmodligen är lika dåliga som jag att följa instruktioner men nu är det sista inlägget och ni får banne mig följa instruktionerna!
 
Att jag inte lyckades lägga in en video med låten ifråga här på sidan symboliserar hur vi blivit omsprungna av en värld full av twitter och vine osv i all oändlighet, vi har blivit överflödiga helt enkelt.
 
Vi vill tacka för:
 
- Tårarna, de är inte många och förmodligen inte ens existerande
- Omtanken vi har visats av alla som undrat om vi inte skulle blogga snart (runnaflickan)
- Muttrandena som vi orsakade med yet again another pokerpost
- Tystnaden som uppstod när vi slutade blogga
- Ensamheten en tisdagskväll som förbytts i ett ryck på axlarna efter ännu ett semibriljant inlägg
- Vårtorna vi fick efter den där galna groupiekvällen på det andra tomteverkstankonventet
- Exakt alla de gånger som ni har klickat er in på tomteverkstan
- Rösterna ni gjorde hörda i kommentarerna
- Kraften ni gav oss att blogga
- Skratten, de är förhoppningsvis desto fler än tårarna. 3 fler?
- Tomtigheterna ni inspirerade oss att företa
- Allvaret vi blev tagna på
- Nickarna av medhållsamhet efter att vi publicerat ännu en bakåtsträvande rant
 
Stäng av låten då! Lyssnar ni på den än? Hahaha, lame. (Om ej, 2 poäng till er)
 
Ironiskt nog inser jag nu att jag har ett sista En Säl på vift opublicerat, kanske blir det lite som Stieg Larsson när vi dör? Miljoner och åter miljoner kommer Tomteverkstans bok om viftsälen bringa in till Jonald Lasse Winnerbäck Gandalf Danielsen samt Sälens fond "Vi som vet hur man skriver de och dem men tycker att dem är bättre.. eller?"
 

Nog om det, sätt på denna låten nu och fortsätt läs.. Har ni tryckt på länken än? Jag skriver inte mer förrän ni gör det! (nu syns det inte att jag väntade säkert 1 minut här men det gjorde jag inte egentligen heller utan skriver bara att jag gjorde det)
...Iallafall utan (typ) inbördes ordning vill vi tacka: 
 
Runnaflickan - Du hade en rolig/bra blogg samt kommenterade mycket. En stjärna i kanten till dig! Du kom dock 4a i En Säl på vift så vi tar tillbaka stjärnan. Men du är nära på lastgammal så du får den tillbaka igen.
Mört - Du förde bloggen in i nya, om än döende, tider. Designen av bloggen ska du ha cred för och likt Runnaflickan hejade du på bloggandet, for that: Stjärna
Stefan och.. putte? Ludde? kommer inte ihåg - Ni pluggade i Växjö samt är gamla, ni var irriterande och roliga. Tack för det, också kom Stefan 2a i en Säl på vift
Jönsson - Nog den som läste mest, men kommenterade minst i relation till antalet klick in på verkstan. Kämpade som faaaan med en Säl på vift men kom bara 3a
Camme och Ralle - vann En Säl på Vift. Är inte helt säker men kan ha hjälpt dem på nån av viftningarna?
Mimmin - För att du såg till att tomteverkstan inte var halvt singel/halvt osingel. Också för möe annat. Än idag tror jag inte vi blivit ihop om verkstan inte hade hänfört dig
Jonald - För att du gifter dig med Jonas om 3 veckor. Var dock irriterad ett tag när Jonas helt plötsligt inte satt uppe till 4 på nätterna med mig, men det är lugnt. Lovar
Sollet - Som vi sponsrade i Barnarps innebandyklubb, en äkta tomte
Wagner - För det stora kärleksepos som noga dokumenterades av verkstan
Ville - För Usa-korrespondensen, den var fåtalig men berikande. En trogen verkstagroupie
Nygge - För inspirationen till många vredesutbrott från Jonas
Millan - För bildandet av succéduon som är yet to hit the world.
Tosse - Om han inte hade haft sådan antibloggattityd så hade han nog också varit en skribent här. Som den 4e musketören under verkstans glansdagar fast egentligen den 3e, denna tomte var upphov till många inlägg
Hjalle - Numera norrman och rik, alltså måste han tackas så vi kan få besöka hans miljonhus nån gång i framtiden. Dessutom blekfet och allmänt skön. Skulle lära Tosse spela gitarr, sålde sedan gitarren. Bra trollat, mycket bra trollat
 
Nu vet jag inte om jag glömt nån, men om du känner dig glömd så vill jag tacka just DIG för allt du gjort
 
Okej av med låten. På med denna sista låten jag lovar (obs fortfarande viktigt med låtarna)
 
Ett sista inlägg är givetvis inte fullständigt utan en bildkavalkad:
 
 
 
Nehe, nu ska humorns riddare rida mot nya äventyr. Farväl och hejdå, hoppas ni enjoyat verkstan för det har iallafall vi.
 
 
Slut
 
// Sälen (och Jonas godkänner förmodligen alltihopa)
 

Kommentarer
Postat av: Runnaflickan

Så sorgligt! Vad hände med oss, bloggvärldens vassaste betraktelser? (jag kommer iof ta upp verksamheten den 14 juni men känns ingen press) (eller jo gör det). Tack för denna tid!!! (fast jag fick för lite poäng på viften, förlåter aldrig detta)

The one and only herregudrunn

2013-05-12 @ 09:01:43
URL: http://rip.blogg.se
Postat av: Sälen

Meh, nu har jag sagt slut på bloggen. Nu får det vara slut. Kommer dock följa din sommarsatsning. Om det nu inte var omöjligt eftersom du blockat den järnet!

2013-05-12 @ 12:40:11
Postat av: Millan

<3 samt ;(

2013-05-12 @ 17:38:22
Postat av: igen,

öppnar alla arkiv så fort eleverna tar studenten........zpännande

2013-05-13 @ 08:16:57
Postat av: mörth

Här sitter jag bakis i rapportskrivningstider och försöker hitta saker som är roligare än min rapport (allt). Sa jag att jag var bakis? Får en snilleblixt, surfar in på det här fina stället och möts av det fina inlägget men den sorgliga nyheten. Livet som bloggare var liksom lättare 2008, simpler times etc. Väl mött bloggstjärnsystrar och, vem vet, bloggen kanske får en revival 2023 eller nåt. Ajöss och tack för fisken, typ, nä nu blev det konstigt, men ni förstår, gud gå och lägg mig, godnatt. Tjo!

2013-06-03 @ 00:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0