Sidekick

Känns lite som mitt icke bloggande sätter mig i sidekick-position här på verkstan. Jag får helt enkelt ta och blogga mer frekvent, eller i alla fall blogga med lite kvalité de få gånger jag klämmer ur mig något.

Saxat från wikipedia all mighty:

"En sidekick är en stereotyp i litterära och filmiska sammanhang, en nära medhjälpare till hjälten. Den ursprungliga betydelsen är "vän" eller "kompanjon".
Sidekick-figuren är vanligast i kriminalhistorier, även om den också finns i äventyrsberättelser, romantiska berättelser, romantisk komedi, komedier och spel. Figurens funktion är att visa vem hjälten är genom kontrastverkan, att fråga de frågor som publiken skulle ställa, och att göra de jobb som hjälten inte passar för. Därför har sidekicken ofta helt andra personlighetsdrag, som till exempel att vara rolig."

Ok... Det där med rolig stämmer ju.

/ Sidekick-Jonas

Kommentarer
Postat av: Sälen

Vafaaan jag tänkte ju dra fram fejk-Jonas imon!! HELVETET!!

2012-10-16 @ 01:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0