Mamma sca..m?

Fick idag mail från mamma Säl där hon skrev "det här kanske är något för dig?" och vidarebefodrade vad, som rent tekniskt sett, är ett "Nigeriabrev". 
 
Nu undrar jag varför mamma Säl vill lura mig?
 
Här är the jist:
 
God dag!

Vi söker folk till nya tjänster av textredaktör och  översättare (svenska,engelska) (svenska,engelska? till vilket språk ska det översättas då?) till ett välkänd bolag.

Uppgifter:
Vi skickar till dig meil med texter, huvudskaligen  texter (jag kan tänka mig, jag kan TÄNKA MIG, att det kanske kommer en vanlig fil ganska omgående?) för att korrigera stavning, grammatik och andra fel.

Under provtid  får du arvode på 5 euro för 1 kb för utfört jobb. (sinnessjukt bra betalt eller?)
Efter att ha testat dina  kunskap och förstås beroende på arbetsvolum kan ditt arvode vara cirka 3000 - 3500 euro per månad.

Till arbetet behövs:
en mobiltelefon,  internetkoppling, e-post, bankkonto ( för arvodeöverföring)
(överföring till mig då antar jag? inte? Alright! where do I sign?) och förstås dina  kunskap och arbetsförmåga.
 
Initial reaktion: Varför, varför, VARFÖR blir det så fel med google translate? Varför blir mail, meil? HuvudskAligen? ARBETSVOLUM? aaaaaahhhhhh
Vidare läser vi:
 
Arbetsvillkor:
- Halvtids  arbete <--- Så jävla surt att man inte får jobba under matcherna också om man vill?
- Varierade arbetstid 
- Ett hygglig arvode. Betalas varje 2 veckor  till ditt bankkonto Skönt att få ett hygglig(t) arvode direkt till mitt bankkonto,! Snälla pengar är bra pengar.
- Karriärmöjligheter <---vadå, översätta roligare texter?

För mer detaljerad  information om bolaget och dessa tjänster fyll i följande  registreringsformulär:
1. Efternamn och namn ------ Sälen Tomte
2. Ditt ålder  ------ Ganska nytt ändå, tror man för kanske 40 år sen sa ert istället
3.  Land ----- Ja..?
4. Kontakttelefon -----Har bara en vanlig , 070-lättlurad
5. E-post ---- Hallå, ni fick ju min meil innan?
6. Bilaga CV till detta  brev ---- Öööh, va? vadå bilaga cv till detta brev? Vilket brev? Vilken bilaga? VAA?
 
Maila til  [email protected] om det låter som nåt för er
 
// Sälen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0