En ensam bloggning på verkstan

Idag svek det svenska skolsystemet mig. Är det något man lärt sig är det att "plugga 2 timmar dagen före ett prov och du klarar det".
Detta visar sig inte vara applicerbart på universitetsnivå, tråkigt nog.

Men men, runn skrev en kommentar (som man cravear dem, man får dem dock aldrig) och nu skriver jag alltså lite. Senaste nytt häruppe i Vallentuna (som jag nu bor i) är att vi har sagt upp den eftersom vi fått tag på ett förstahandskontrakt i handen. Ja det heter handen

Följande ordvitsar kan man således dra om vår nästa boendeplats:

Om du står i Handens centrum kan du säga "Jag har tummen mitt i handen"
Om du har fått en lägenhet i Handen kan du säga "Hellre en lägenhet i handen än en lägenhet i Fitt(j)an"
Om du blivit född i Handen och om du känner dig arg på området i stort och kanske till och med är arg och helt enkelt biter ifrån mot området i stort kan någon annan säga "Bit inte den hand som föder dig"
Om du pratar om någon i Handen men du är osäker på VAD det är för något så kan du först säga fel och sedan snabbt ändra dig: "Jamen du vet han...den!"

Jaja, det är en studentlägenhet, 40kvm, 2a, 200mbit finns tillgängligt (till skillnad mot häststaden vallentuna där mobilt bredband är typ det enda alternativet). Nog om det

I övrigt:
Det ska komma regn snart, någon orkan? Ne? Nåt var det iallafall


Det är höst, det är kallt, det är uppförsbacke. (angående den här bilden, tydligen finns det läktare framför denna attraktion på Gröna Lund och tydligen är det populärt att titta på besökare som inte förstår den här "galna" trappan. Efter att jag gått upp ser jag 2 människor hänga och slänga med utrop som "jag förstår inte!" "Jag ramlar" "GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD". Dessa människor var mimmin samt millan. Jag skrattade..jag menar ändelsen r, dvs skrattar än(Tyvärr gör inte bilden rättivsa så wait for it!!)):

Här hittade jag ändå en youtubevideo som visar fenomenet "lustiga trappan"


Givetvis är vi alla glada ändå, vi är ju i stockholm. Vi frataniserar med kungligheter samt ser ner på lantisar:

(det var fortfarande gröna lund det där (mer precist lustiga huset (samma lustiga hus som började med trappan ovan)))


Så nu har jag bildat klart, är ni färdigbildade? Det önskar jag att jag va.
Däremot hittade jag innan flytten från jönet en 1 år gammal pepparkaka som jonas och jonna aldrig fick (fick ni ens sen den?(Läser du ens bloggen jonas, ENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)) och här kommen en bild på den.
Jag gjorde 4 pepparkakor med unika inskriptioner, en hit helt klart (även om den var direkt(ja det är sant(inte helt))orsak till att mottagarna gjorde slut(de fick den aldrig utan jag skickade smsbild på den till ena parten typ 4 månader efter jul (lite som nu(ska sluta med parenteser)))  och kanske ska jag i år igen baka pepparkakor med vitsigheter, här kommer kakan ifråga:

Allt det där ovan hade jag kunnat skriva som typ

"Det här är en pepparkaka jag bakade för 1 år sen till Jonas och Jonna:"

Men det gör jag alltså inte, jag valde den långa versionen(inte kopierad och nedflyttad hit, det är tydligen jobbigt att läsa då (/mimmin):

(för den blinde: "Till J:n Så julen blir en fin n")

// ss

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hur kan du glömma viktigaste informationen om nya läggan? 20 min till centralen, 20 min till skärgårn! Till skärgården! Bonnatösen i mig är så sjukt nöjd. Sjukt.

2011-10-05 @ 21:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0