Det här med tandtroll som förstör

En dag för kanske... 10 år sen? påpekade en felix för mig att man minsann borstar tänderna både morgon och kväll. Jag kontrade med att jag tyckte att det inte hjälpte att borsta tänderna när man ändå skulle äta frukost 10 minuter senare. Lösningen, enligt felix, var att borsta tänderna efter frukosten.
(alltså han påpekade inte det för att jag hade dålig andedräkt(lovar))

Jo för frukosten kastade man ju inte i sig och lämnade halväten innan man sprang dryga 2.7km till bussen!?

Iallafall så har både jag och min bror aldrig borstat (okej kanske inte aldrig, men så långt jag minns.. och han med förmodligen. Han sade sig minnas att våra föräldrar tjatade att vi måste borsta både morgon och kväll medan Sälens lack av långtids- (korttids- för den delen också) -minne inte kommer ihåg något sådant event) tänderna på kvällarna.

Igår var jag med när brorsdotter d.ä. skulle borsta tänderna själv, det lät typ såhär (exakt)

Säl: Oh vad fina tänder du får.
Brorsdotter d.ä: m!
Säl: Hur ser mina tänder ut? aaah (öppnar mun och gör aah-ljud.. som man för när man öppnar mun)
Brorsdotter d.ä: Gula

// Sälen som senare reassurades att jag absoluuut inte hade gula tänder.. fan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0