Nämen duvet, jag löper då och då


Igår bestämde Sälen att han och Mimmin borde röra på sig mer och efter mkt övertalning och tjat gick till slut Mimmin med på att gå en runda runt Munken.

Mimmin: Okej, vi kan väl gå ut och gå. Bara det inte blir en vana!
Sälen: Gå? Vi kan gå en bit och sen springer jag iväg i förväg.
Mimmin: Mmm.. Åååååh vad jobbigt!
Sälen: Jag springer 2 varv så var med och ta en bild när jag varvar dig då.

Sagt och gjort:

En löpande Säl
(förmodligen en fotograferande-ätande-på-Max-mat-befinner-sig-bakom-kameran-Mimmi också)

Det enda tråkiga är att Sälen ogillar att klippa naglar, och framförallt tånaglarna. Det är tråkigt för när du har trånga skor på dig så kan naglarna komma lite för nära kompistån (tån jämnte tån med en lång nagel.. vilket innebär alla tår på Sälens äckelfötter).

Så kan det gå


// Sälen som aldrig tummar/hittar på/snedvrider sanningen/okej Mimmin kanske är Sälen och tvärtom i konversationen tidigare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0