Polen-resa

Väcktes idag av ett 08-nummer och vägrades således att svara. En minut senare får jag sms. Det är från banken som vill att jag ringer upp om ett "viktigt ärende". Jag ringer upp och får prata med bankens säkerhetsavdelning:

Banktant: "Är du i Polen?"

Nyvaken Jonas: "Ehh, ne" (Räknas Huskvarna? tänkte jag)

Banktant: "Det har gjorts lustiga uttag i Polen på ditt kort med slutsiffra ****"

Nyvaken Jonas: "Jaha"

Banktant: "Så vi har spärrat det och du får troligen ett nytt kort efter nyår, alla pengar är tillbaka på kontot inom tio minuter"

Nyvaken Jonas: "Men jag åker till Thailand på nyårsafton"

Banktant: "Jaha, blabla expressfart blabla föra över till flickvännen hoppas att det löser sig hej då"

Nyvaken Jonas:
"Taaaaaaaaack"

/ Strax frukosterande Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0