Kritor

Jag hade ett ukast här på bloggen som jag skrev någon gång under lördagen. Det enda som stod var följande:

Rubrik: Kritor
Text: Barn och sånt

Funderade en stund på vad jag kan ha menat i mitt troligtvis lätt berusade tillstånd. Så kom jag på det. Det handlade om hur jag som liten ritade diverse saker på asfalten så som tennisplaner, landhockeylinjer hopphagar und so weiter. Till detta användes naturligtvis en vit sten. Jag kommer ihåg att man var otroligt glad när man hittat en perfekt sten att rita på asfalten med. Eller otroligt kanske var att ta i. Man var i alla fall lite smått nöjd med tillvaron.

I lördags fick jag syn på linjer i asfalten. Det vara bara det att linjerna inte var vita. De var lila. Och rosa. Och blå. Och alla regnbådens färger. Ungjävlarna har alltså fått stenar/kritor/någon form av ritanordning i färg för att kladda ner asfalten med. Rosa hopphagar så långt ögat når. Inget fel i det kanske. Men jag blev lite dyster. Då utbrast jag något i stil med "De behöver inte kämpa för nåt dagens barn".  

Så här i efterhand handlar det nog om att jag också vill ha färgade kritor att rita saker på asfalten med.

Eller så vill jag bara vara 9 år igen. Troligtvis är det en blandning av de båda.

Det var det utkastet. Det var vad ni fick av fyra ord nedsrkivna på fyllan.

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Jönsson

Ja färgade kritor att rita med på asfalten hade man ju knappast när man var liten. På tal om barn och lek började jag bygga Lego med min systers ungar i helgen. Det är en sjukt underskattad hobby! Hur kul som helst ju! Slutade med att jag puttade iväg barnen och skrek "neej den biten har ju jag letat efter skiitlänge, ge hit!!" Eller så var det ju inte riktigt men det kunde vart så...

2009-04-15 @ 19:04:03
Postat av: Jonas

Lego är livet! Kommer något lego-inlägg framöver tror jag. Vågar inte skriva om Turtles. Får så mycket skit av Raggar-Nilsson då.

2009-04-15 @ 20:52:40
Postat av: Richie-O

Jag vill se inlägg om Turtles!

2009-04-15 @ 22:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0