Ett inlägg som andas ilska och frustration?

Jag tror aldrig jag har pluggat på så fel områden inför en tenta. Examinatorn ville sätta ditt mig! Det är en komplott! Jag har ju för fan pluggat!

Sen kommer man hem och vad får man se i brevlådan? Ett jävla propaganda-blad från TROvärdigt. Jag läser såklart inte skiten. Man ska inte läsa saker från sekter. Det har min far lärt mig. Religion är ett maktmedel. Se tillbaks på historien. Religion är till för att kuva folket. Kan inte människor finna styrka i annat än lögner?

Karl Marx
uttrycker behovet av religion ganska intressant:

"Religion is the sigh of the oppressed creature, the heart of a heartless world, just as it is the spirit of a spiritless situation. It is the opium of the people. The abolition of religion as the illusory happiness of the people is required for their real happiness. The demand to give up the illusion about its condition is the demand to give up a condition which needs illusions."

Jag sympatiserar för övrigt inte med marxsismen. Jag har dålig koll på politik i allmänhet och marxsismen i synnerhet.
Jävlar vad seriöst det här inlägget blev. Kan bero på att jag är arg. Så för att lätta upp stämningen lite:



Förtydligande: Tomteverkstan är inte seriösa, vi låtsas bara som det ibland?

/ Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0