Sälens resa; Fredagen

Till stockholm alltså.
Det hela började med att vi bokade en bussbiljett klockan 14.05 och att jag satte mitt alarm på 11.30 (bussen jag måste ta från hemmet gick 13.14). Snoozade således fram till 12.33 (exakt) för att då tvinga mig upp och inse att jag måste laga mat, packa och duscha. 13.03 började jag äta isterbandet och tänker det här är ju kolugnt, lets surfa lite. Till saken hör att det tar ca 4-5 min att gå till bushållsplatsen.
13.11 inser jag att klockan är 13.11. Jag är sen!
Tar alltså cykeln bort och trampar som aldrig förr, dumpar cykeln hos bror men ser då bussen åka förbi ute på gatan. Helvetes jävla piss vilken löpning jag fick ta genom bostadsområdena för att hinna. Duschen kunde jag skitit i för nu jävlar var jag varm (het är jag ju alltid).
Anländer på Juneporten, ser en gymnasie-klasskamrat som jag pratade med efter gymmet i tisdags. Den här gången böjer båda ner huvet och jag rusar in på Boolaget. Öl ner i kassen, fly till station, jag hinner in i kön till Bussen precis.
Första etappen således avklarad.


Jag och Jompa spelar kort och väsnas i Bussen, tror inte vi blev särskilt omtyckta.

Jompa..

Kommer fram till stocket, tunnelbanan mot fridhemsplan. Tar en pizza,Vi tar 2 egentligen men delar på dem. Vidare till Talle-balle som bor på söder, bondegatan vid götgatan ungefär. Ett band vi skulle se spelar på kvällen men vi hade misslyckats med att få biljetter på tradera så nu skulle vi tjacka utanför. Tyvärr tar killen som säljer hutlösa priser och hävdar att han hellre river sönder biljetterna än säljer dem billigare än 600 spänn styck. 180 kostade dem initialt..
Träffar en kille utanför som flera gånger påpekar att han jobbar på Scandic och tjänar bra pengar. Efter att ha sagt detta 3-4 ggr frågar Sälen
"vad jobbar du med då?"
"Jag städer och tvättar, men det är skitbra pengar"
Bra där
Sen tar vi taxi hem eftersom Sälen glömde sitt id-kort på fridhemsplan.
Sen tar vi taxi tillbaka till söder till talle-ballen. Hos talle-ballen bor för helgen också Kusen, alec, kelly och foxen. Random australiensiska killar besöker lyan under kvällens lopp, liksom random stockholmare.

Klockan 10 i 2 drar vi ut på krogen: Händer inte i Jönköping eller?

Går mot slussen och in på Debaser som ligger typ här:


Snubblar hem till Jompas syster vid halv 4 tiden.
Man är inte i stockholm varje helg så pissningen i trappuppgången är ju given

Ser ni den vackra strålen? mmm

Det concludar fredagen

// Sälen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0