Dagen igår

Igår var jag som skilsmässobarn ute och umgicks med pappa i kaxholmen. Jag hade blivit lovad en lugn vistelse så intet ont anade kom jag dit glad i hågen och med humöret på topp. Jag togs emot med en kram och ett "idag ska vi måla". Det svartnade självklart för ögonen vid tanke på kroppsarbete men jag tänkte äh vafan nåt att skriva om på bloggen.

Efter att ha slitit ut mig i säkert 1.5 timme var jobbet klart, eller några plankor var målade iallafall. Då kom nästa chock: "jaha" sa pappa, "nu ska vi bygga tak över altanen". Sen började han snacka i termer som takstolar och smygvinklar allt medan vi la en slags grund för skiten, där stod jag rätt upp och ner och hade inte en jävla aning om vad som försigick. Så jag tog en fotboll och sparkade lite istället. Då trampade jag givetvis på en fucking geting eller nåt, så jag blev arbetsinvalid. Gjorde fan ont asså och lagom till när jag hade trampat på getingen var det mat.

Då berättade pappa om massa saker som hände när jag var liten, massa olyckor och annat. VIlket leder mig till min nästa fobi, nämligen att jag tror jag har en....


//Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0